"Ha nincs célod, soha nem is fogod elérni!"
Pribék István Kettlebell Instruktor
Tel: +36703602653
Email: kettlebellveszprem@gmail.com

SMR masszázshenger előnyei

Mi is az az SMR?

A szivacshengerezés avagy self-myofascial release (SMR) sokáig egy misztikus technika volt, amit fizikoterapeuták, gyógytornászok és a profi sportolók használtak (külföldön), de mára már bekerült a köztudatba és egyre több teremben használják. Az SMR egy érdekes elnevezése az önmasszázsnak, amellyel az izompólyát, illetve az úgynevezett trigger-pontokat tudjuk megdolgozni.

Sérülés, ismétlödő mozgás vagy akár a hosszan tartó inaktivítás okozhatja a trigger pontok kialakulását az izomzatban, mely beszűkítheti az izmok mozgását. Ennek a problémának a kezelésére a professzionális masszázs a megoldás. Ezt csak kevés ember engedheti meg magának annyiszor, ahányszor csak szüksége lenne rá. Az SMR (Self Myofascial Release) henger biztosítja számodra a kényelmes és gazdaságos kezelési lehetőséget.

A gyakorlatok alatt lazítsd el az izmaidat és a hengert nagyon lassan és határozottan gördíts végig. Ez a legjobb módja, hogy megtaláld a trigger pontokat a testeden. Ahogy gördíted figyelj azokra a területekre, ahol szokatlanul érzékeny. Néhány másodpercig időzz ezeken a pontokon, hogy a habhenger dudorai mélyebben süllyedjenek az izomba. Az izom fokozatosan lazulni, a fájdalom pedig múlni fog. A legjobb eredmény érdekében, csináld következetesen és fókuszálj arra, hogy számodra a legnagyobb ellazulást eredményezze.

A csomók miatt az izom nem elég rugalmas, ezért a funkcióját nem tudja ellátni rendesen. Ezért is fontos ezeknek az izomgörcsöknek a megszűntetése. Képzelj el egy csomót egy kötélen. Ha meghúzod a két végét, a csomó csak jobban becsomózódik. Ilyen az izom is, de a hengerezéssel a csomót már akár a bemelegítéskor megszűntetheted!

A trigger pontok felszabadítása nem olyan nehéz, megfelelő technikai instrukciók után minden sportoló képes lesz az önmasszázsra. Hogy miért fontos ez? Mert a felszabaduló letapadások helyreállítják a mozgásmintát, regeneráló hatásúak és nem utolsó sorban növelik a teljesítményt!

Ha irodában dolgozol, akkor minden este görgesd végig a hátadon, hogy segítsen visszaállítani az okozott sérüléseket, ami az egész napos ülésből származnak. Ha futó vagy akkor minden edzés után végezz gyakorlatokat a farizmokon, combon és a vádlin a gyorsabb regeneráció érdekében.
Az izmok könnyebben regenerálódnak, fejlődnek, valamint terhelési szintjük nagymértékben megnövekszik. A sérülésveszély csökken, mivel az izmot körülvevő hártya, az izompólya ellazul, így az izom visszanyeri eredeti tónusát. A sérült izmokban keletkezett letapadások és behegesedett szövetek fellazulnak, ennél fogva lebonthatóvá válnak.

Az SMR technikáknál az eszközön a saját testsúlyunkat alkalmazzuk. Helyezzük a hengerre a megfelelő testrészt vagy végtagot, és nagyon lassan (másodpercenként 2-3 centit haladva) gurítsuk a hengeren végig, apró szakaszokban haladva. Amikor eljutottunk egy fájó ponthoz, helyezzük pontosan rá a hengert és tartsuk nyomás alatt 20-30 másodpercig, Nem számít mennyi időt töltesz egy gyakorlattal. Nem kell számolni. A cél egyszerűen az, hogy növeljük minden izom hajlékonyságát. Néhány gyakorlat első alkalommal meglepően fájdalmas lesz, de ez csak arra utal, hogy hasznára van a testednek. Néhány héten belül az izomszövetek javulni fognak és ezek a gyakorlatok sokkal élvezetesebbek lesznek.

Nincs rossz vagy jó időben végzett gyakorlat. Sok sportoló használja a habhengert testük ellazítása érdekében közvetlen az edzés ill. verseny előtt. Mások otthon tartják, és tv nézés közben végzik a gyakorlatokat. Személy szerint, én edzés előtt és TV nézés alatt használom.

Az otthoni hengereim és trigger pont eszközeim: