"Ha nincs célod, soha nem is fogod elérni!"
Pribék István Kettlebell Instruktor
Tel: +36703602653
Email: kettlebellveszprem@gmail.com

Gerincébresztő szeminárium – Wake Up Spine

Tanulja és tanítja a jóga és a Feldenkrais módszert, valamint masszőr.
Rendszeresen részt vesz külföldi rendezvényeken és képzéseken.
Nagy tapasztalatra tett szert munkája során különféle betegek kezelésében.

A képzés tematikája a csípő és  gerinc mobilitása, stabilitása, fókuszban az izometrikus gyakorlatokkal.

Progressziókat tanultunk a saját testes gyakorlatokban és bottal is dolgoztunk.

Bottal több testhelyzetben végeztünk gyakorlatokat, ahol a bot azonnal visszajelzést adott a megfelelő kivitelezésről és testhelyzetről, azaz egyfajta önkorrekciós gyakorlatként működött.

A tematika a lábaktól haladt felfelé.
A talajjal való első kontaktust a lábaink biztosítják, így ez az első láncszem.
Egy alapos lábtornával átmozgattuk a bokát és lábfejet.
Az emberek többsége elhanyagolja ezt a területet, pedig a csontjaink negyede itt összpontosul, valamint nap mint nap a saját súlyunkkal terheljük vagy akár a többszörösével, például ha futunk.

A csípő mozgékonysága a gerinc egészsége szempontjából nagyon fontos, tanultunk pár gyakorlatot ennek a területnek a mobilizálására is. Ezeket már edzéseken Mi is használjuk.
Kitértünk a BrettZel tanítására, rávezető gyakorlatokra a mobilitás-blokkban.

A mobilitás után a gerinc helyes pozíciójáról volt szó.

Az ülőmunka átka, hogy egy helyzetben tartja a gerincet, és egyfajta kicsavart pózban nézzük a monitort. Márpedig minden aszimmetrikus, hosszan tartó terhelés rosszat tesz a gerincnek.

Az ülőmunka elsősorban a derekunkat terheli meg, mivel ez testünk egyik legjobban igénybe vett területe, tehát érthető, hogy a tartós ülés következtében itt jelentkezik leggyakrabban a klasszikus derékfájás tünete.
További fájdalomtünetek léphetnek fel a nyak-vállöv izmaiban, valamint a hátizmokban.
Minél kötöttebb, feszesebb az izomzat, annál inkább megrövidülnek az izmok, és a gerinc mozgása ennek arányában egyre korlátozottabbá válik.
A gerinc alapvető védelme a helyes testtartás és a jó erőnlét: „erős hát”.

A szeminárium végén mintegy levezetésként egy Feldenkrais leckét végeztünk el.
Ez lassú, kontrollált és apró mozdulatokból állt, mégis pár perc után láthattuk, hogyan nőtt meg a mozgástartományunk.

Az egyik legérdekesebb eszköz a „sliding surface” volt, azaz egy csúszós felület, amin intenzív erősítő feladatokat lehet végezni a törzs izmaira, amelyek stabilizáló szerepet játszanak közben.

Sok hasznos és új gyakorlattal ismerkedtünk meg.

Az ember mindig tanul valami újat ilyen szemináriumokon és átveszi azt a fajta gondolkodást, ami a megelőzésre teszi az edzésekben a hangsúlyt.

 

üdv,
István