"Ha nincs célod, soha nem is fogod elérni!"
Pribék István Kettlebell Instruktor
Tel: +36703602653
Email: kettlebellveszprem@gmail.com

Egy és két éves kettlebelles évfordulókat ünnepeltünk Veszprémben és Székesfehérváron!

Folyamatosan járok képzésekre(lásd a blogbejegyzéseket), de szivesen veszek visszajelzéseket a csoportokból is!

Ezért az alábbi kérdéseket tettem fel az évfordulós tanulóknak:

  1. Mi a háttered? Hogyan találtál a kettlebellre?
  2. Mi fogott meg az edzésben?
  3. Miért jársz még mindig edzésre, 1 vagy 2 év után is?
  4. Milyen eredményeid vannak, mik azok amikre Te is büszke vagy? Milyen változások történtek 1(2) év alatt ?
  5. Mások milyen változásokat vettek észre rajtad?
  6. Miben változtatta meg a sport, azon belül a kettlebell - az életed, szemléletmódod, világlátásod?
  7. Milyen elérendő célok vannak még előtted? Mi az, amit meg szeretnél valósítani?

Pintér Andrea Veszprémből, 1 éves évforduló alkalmából:

1) 38 éves, kétgyermekes anyuka vagyok főállásban, egyébként jogászként dolgozom.
A munkaidőm nagy részét monitor előtt ülve töltöm. A futás már régóta az éltem része, de mellette hetente többször jártam az edzőterembe is súlyzós erősítésre. Tavaly januárban, az újévi fogadalmakat követő zsúfoltságban a teremben találkoztam egy ismerőssel, aki éppen kettlebell edzésről jött ki, és neki panaszkodtam arról, hogy 10 év után már unom az edzést és jó lenne valamit kipróbálni. Elmesélte, hogy milyen a kettlebell, és még aznap jelentkeztem e-mailben Istvánnál.

Mindkét várandósságom alatt 30 kilót híztam, ami nagyon leterhelte a hátamat és a derekamat, az irodai munkától pedig gyakran nyaki problémáim voltak, így gondoltam, hogy nekem is jó lesz, legalábbis kipróbálni mindenképpen.

Fiala Zoli 2 év kettlebell edzéssel a háta mögött:

1) Programozóként dolgozok egy multinál, a hobbim pedig az olvasás. Egyik sem igényel túl sok mozgást, aminek meg is lett az eredménye. Feljött pár kiló pluszban, illetve alkalmanként, egy-egy hosszabb nap után már éreztem némi hátfájást is. Megfordult a fejemben, hogy kellene valamit mozogni, de sem a futószalagon való végtelen futás, sem a súlyzók emelése nem tűnt túl vonzónak.
A kettlebellről egy kollégámtól hallottam, éppen akkor kezdte el ő is, aztán némi guglizás után úgy döntöttem, teszek vele egy próbát én is.

Eizler Kornélia Székesfehérváron már a kezdetektől részt vesz az edzéseken aktivan:

1) A kettlebellről először egy kollégám bámulatos fogyása kapcsán hallottam. Ő mesélt róla, hogy több, mint 30 kg-ot fogyott étrend módosítással, futással, és kettlebellel! És tartja a súlyát évek óta!

Orvos vagyok, patológusként a munkaidőm jelentős részében számítógép monitor vagy mikroszkóp előtt ülök! Szerettem volna fogyni, egészségesebben élni, mozogni!
Voltak korábban próbálkozásaim (aerobic, spinning, zumba...), de rendre néhány hónap után feladtam őket! Aztán a kettlebell valahogy beleette magát a fejembe, és akkor a FB-on láttam, hogy Fehérváron kezdő csoport indul! Így hát belevágtam!

Vig Eszter szintén Székesfehérvárról, már az első csoport indulásakor csatlakozott:

1) Magáról a kettlebellről az interneten már olvastam, és volt ismerősöm aki próbálta, járt órákra, és csak jókat hallottam róla. Rátaláltam István órájára a 2015 februári kezdőcsoport induláskor.
Kiváncsi lettem rá, és mivel kezdő csoport, gondoltam kipróbálom, mindenkinek újdonság lesz ez az edzésforma.
A hétköznapjaimban egy multinacionális cégnél vagyok csoportvezető. Jó volt végre az edzés által kicsit kikapcsolódni a napi rutinból.

Németh Zita szintén az 1 éves évfordulóját ünnepelte:

1) A párom korábban már kettlebellezett, és örültem neki, hogy lesz erre lehetőség Székesfehérváron, gondoltam kipróbálom. Szerettem volna feneket és combot formálni, más edzésformát megismerni, mint amit eddig folytattam (pilates, jóga, futás). A kettlebell sokkal kidolgozottabb, szebb női alakot adott mint bármelyik, általam eddig kipróbált edzésforma, minden porcikámat megdolgoztatja, ezért szeretem és ezért járok már rendszeresen több mint egy éve.

Manager asszisztensként és kutyakozmetikusként dolgozom. Az egyik egyfolytában ülős, a másik egyfolytában állós munka, szóval…minden nap igyekszem 1-3 órát mozgással eltölteni, hogy kompenzáljam a stresszt és a mozgásszegény, munkában eltöltött órákat.

Romvári Nóra a székesfehérvári csoportból:

1) Otthon ülő kismamaként 1 éve kezdtem el a kettlebellt. Istvánnal kollégák vagyunk és mindig olyan nagy elragadottsággal beszélt róla, hogy mindenképpen szerettem volna kipróbálni.
A terhesség alatt felszedett kilók megindítására úgy gondoltam megfelelő lesz, bármi is sül ki belőle.
Férjemmel együtt kezdtük el, mivel így jobban ösztönözzük egymást, hogy ne hagyjuk ki az edzéseket.

2) Andi: Őszintén az első néhány hétben az edzés teljesen más, mint amit aztán később már gyakorlott kettlebell-esként csinálsz, hiszen az alapokat, amikre aztán később minden felépül, muszáj elsajátítani. De ez a rész nagyon fontos, nem szabad itt „lemaradni”, és később behozza a gyümölcsét. Számomra a „török felállás” és a „swing” voltak az elején megterhelőek, és küszködtem az izomlázzal sokszor, holott előtte régóta csináltam a teremben a háterősítő gyakorlatokat.

2) Zoli: Egy csütörtöki edzésen voltam először, ahol kellemesen elfáradtam - aztán másnap jött az izomláz, amit egész hétvégén nyögtem. Innét tudtam, hogy jó lesz ez nekem. Ami különösen tetszett, hogy minden óra más és más volt, hol kardiósabb, hol erősítő jellegű, valamint az egész test át volt mozgatva, nem csak egy-egy izomcsoport.

2) Kornélia: Ami igazán megfogott, hogy sohasem egyforma, hogy az edzőnk, István segítségével folyamatosan fejlődünk, hogy az egész testem átmozgatja, és hogy nagy koncentrációt igényel! Engem annyira kikapcsol, mint mást mondjuk egy jóga óra! A csapat is jó!

2) Eszter: Tetszett, hogy az edzésen változatos feladatok voltak, nem volt monoton egyáltalán.
Jobb mint egy edzőtermi edzés mindenképpen. Az órákon sokan vagyunk, egy jó csapat kovácsolódott össze. Mindig jókedvűen zajlanak le az órák.
Az első edzés után már jobban éreztem magam. Nem volt kérdéses, hogy folytatom-e.

2) Zita: Már az első három alkalom után észrevettem a testemen a változást(ezt eddig egyik mozgásformánál sem tapasztaltam ilyen gyorsan), azóta is rohamos iramban fejlődök. Megfelelő táplálkozással és sok pihenéssel igyekszem megtámogatni az edzésen végzett izomerősítő munkát, így még jobb eredményt érhetek el.

2) Nóra: Leginkább az fogott meg, hogy érdekes volt, mert még sosem csináltam ilyen fajta mozgást. Aztán ahogy teltek a napok és az edzések, azt vettem észre, hogy a látszat ellenére nem is olyan megterhelő a súlyokat emelgetni – főleg, ha szabályosan csináljuk.

3) Andi: A kisebbik gyermekem 1 éves volt, mikor elkezdtem az edzéseket, és még küzködtem a várandósságból megmaradt kilókkal és „puhasággal”. Szépen lassan, ahogy jártam az edzésekre és megtanultam a feladatokat pontosabban végrehajtani, úgy lettem feszesebb és izmosabb, visszanyertem a régi formámat. Kettlebell mellett a futást sem hanyagolom. Bejött a csoportos edzés hangulata, teljesen más, mint az edzőtermi edzés, sokkal hamarabb elmegy az idő és itt nincs monotonitás.

3) Zoli: Több dolgot is felsorolhatok ide. A kettlebellről szóló cikkek nem ígértek zsákbamacskát, tényleg valós eredményeket tapasztaltam nem sokkal a kezdés után. Ráadásul a heti két órának hála biztosan mozgok, otthon nem biztos, hogy lenne ehhez elég motivációm, társaságban viszont egész más, ráadásul egy fix pont a heti programok között. Mára kialakult egy kisebb keménymag, akikkel jó megvitatni az órák előtt kinek mi, hol fájt az előző edzés után. Ráadásul tudjuk egymást húzni a nehezebb gyakorlatok során. Valaki mindig "siet", a többiek meg persze igyekeznek nem lemaradni tőle, aminek a vége rendszerint -a minek siettünk már megint –levegőt kapkodva.

3) Kornélia: Érzem magamon a fejlődést, és életemben először érzem azt, hogy hiányzik az edzés, ha nem mehetek! Teljesen függő lettem! Része lett a mindennapjaimnak, minden programomat igyekszem úgy alakítani, hogy a heti két edzés ne maradjon ki!
Két hónap elteltével a férjemet is sikerült rávenni, hogy jöjjön el, próbálja ki, azóta Ő is megszerette, így együtt járunk edzésre!

3) Eszter: Szeretem ezt az edzést, a közérzetem jobb tőle. Már megszokottá vált a hétfői és szerdai napomon az edzés. Nem tudtam még megunni, mert nagyon változatosak, jókedvűek és nem utolsó sorban hatékonyak az órák. Úgy érzem hiányozna ez a fajta mozgás az életemben.

3) Zita: Mert mocskosul kitartó és teljesítményorientált vagyok, illetve szeretem a fejlődést az élet minden területén. Meg jó az edző!!

3) Nóra: Egy idő után függővé váltunk. Jól érezzük magunkat edzés után és lelkiismeret furdalásunk van, ha kihagyunk egyet.
Ne feledkezzünk meg a családias hangulatról sem. Szerencsére nem sokan morzsolódtunk le, a kemény mag megmaradt.

4) Andi: Az edzések eredményeképpen sokkal izmosabb lett a karom, a vállam, pedig korábban ez volt a gyenge pontom. Javult a tartásom és szinte soha nem fáj a hátam vagy a nyakam.

4) Zoli: A tavalyi év végén sikerült megcsinálnom a Warrior teszt 1. szintjét. Nem volt egyszerű, de erre büszke vagyok. Úgy vettem észre, hogy mostanra már elég jól bírom a 16 kg súly használatát, ez mindenképp pozitív változás. Úgy érzem, az erőnlétem sokat javult, nem fáradok el olyan könnyen.
A nagy mumusomat, a fekvőtámaszt is egész jól bírom!

4) Kornélia: Számomra a legnagyobb eredmény, hogy megszerettem a mozgást, nem muszájból megyek az edzésre, hanem mert hiányzik! Ezt korábban még soha nem éreztem!
Energikusabb lettem a mindennapokban is, kevésbé halogatom a megoldandó feladatokat(erre nagyon hajlamos vagyok), előbb belevágok! Kevésbé érzem magam stresszesnek!

És a konkrét eredmény a Kettlebell Warrior vizsga 1-es szintje, amit 2015 decemberben teljesítettem! Erre nagyon büszke vagyok!

4) Eszter: Amikor februárban elmentem az első edzésre, még nem gondoltam volna, hogy ennyire az életem részévé fog válni, és ennyire megszeretem.
Büszke vagyok elsősorban a kitartásomra, és arra hogy az edzés mellett elkezdtem figyelni az étkezésre. Ez által sikerült fogynom!
Ez az első edzésforma amit még mindig szeretek ennyi idő után is.
Természetesen büszke vagyok, hogy év végén(2015) sikerült a Kettlebell Warrior 1. szintjét teljesítenem!

4) Zita: Amint azt az elején is említettem, a fenekemen és a combomon vártam a legszembetűnöbb változást, ezzel rendkívül elégedett is vagyok, sosem gondoltam volna, hogy egyszer majd ezek a testrészeim is tetszeni fognak.

4) Nóra: Amire büszke vagyok, az a bicepszem. A formája teljesen megváltozott. És a kezdeti 8 kg-os kettlebell súlyomat 12 kg-ra cseréltem.

5) Andi: A párom és a gyermekeim is látják, hogy a heti két edzésről feltöltődve (és jól kifáradva!) megyek haza, mindig kérdezik, hogy miket csináltunk én pedig mesélek….Lehet, hogy sokan önzőségnek tartják, hogy heti két este másfél órára otthagyom a családomat, és elmegyek edzeni, de szerintem egy egészséges, sportos és feltöltődött anyával, a családja is jobban jár.
Nekem a hobbim a sport, és erre heti kétszer-háromszor szánok is időt. A GYES után fitten és izmosan mentem vissza dolgozni és be is zsebeltem a dicséreteket a kollégáktól!

5) Zoli: Mind a kollégák, mind a barátok megjegyezték a fogyást, illetve azt, milyen rendszeresen járok edzésekre.

5) Kornélia: Eleinte (októberig) nem figyeltem az étrendemre, úgyhogy addig nem is fogytam, de alakultam, feszesebb lettem, 1 ruhamérettel kisebb is jó lett rám! Október közepén elhatároztam, hogy ténylegesen fogyni is akarok, és azóta 3 hónap alatt fogytam 6 kg-ot! Ezt már mások is észreveszik rajtam, és nagyon büszke vagyok magamra!
És a fogyás ellenére a testem izomszázaléka nem csökkent, csak a zsírszázalék!

5) Eszter: Amit a környezetem észrevett? Kitartóbb vagyok, sokszor frissebb, főleg egy jó edzés után.
És aminek a legjobban örültem, egyre többen megjegyezték, hogy sokat használ az edzés, sikerült fogynom.

5) Zita: Mások szerint egészségesebb színem van és „sokkal formásabb” vagyok mint azelőtt.

5) Nóra: Mások is észrevették, hogy átalakultam. És a családom azon is csodálkozik, hogy ezt a sportot még nem adtam fel, és a kezdeti lelkesedés sem csökkent.

6) Andi: Mivel gyerekkorom óta sportolok, így olyan nagy változást nem hozott az életembe ennek beépítése, viszont maga az István által tartott edzések igen.
Igazán jófejek a csapattársak, dinamikus az óra, mi aztán tényleg látjuk egymást az izzadságban úszni… István mindenben segít, addig javítgat, amíg pontosan nem csinálod.
Már az edzés elején lévő bemelegítés is átmozgatja a testet, a végén a hengerezést pedig szerintem mindenki szereti. A kemény munkáért kárpótól a feszesebb test, az izmosabb karok és vállak, az edzés utáni jobb alvás, mindenkinek csak ajánlani tudom!

6) Zoli: Az általános és a középsuli nagy részében sajnos olyan tesitanárokat sikerült kifognom, akiknek a kosárlabda és a különböző felmérők volt a mániájuk. Mivel nem voltam nagy sportember, a rossz jegyek garantáltak voltak, amik aztán persze még jobban elvették a kedvemet az egésztől. Örültem, mikor az egészet a hátam mögött hagyhattam.
A kettlebell viszont megmutatta, hogy lehet ezt jól, élvezettel és legfőképpen eredményesen is csinálni. Rendszert is hozott az életembe, a heti két edzést eddig csak nagyon ritkán - szabadság vagy betegség miatt - hagytam ki. Kettlebelles napokon van, hogy már délelőtt eszembe jut, milyen jó lesz az edzésen kiengedni a fáradt gőzt, ráadásul az egész napos ülés után különösen jól esik átmozgatni az izmaimat.
Igyekszek jobban odafigyelni a táplálkozásra, egyelőre még csak kísérletezek a különböző egészségesebb ételekkel, de már nem nézek ferde szemmel egy-egy salátára.

6) Kornélia: A kettlebelltől energikusabb, kitartóbb lettem, amit a mindennapjaimban is észreveszek! Ez sokat segít a munkámban, a háztartásban, és a diétában is! Kiegyensúlyozottabb vagyok, és már elhiszem, hogy ha nagyon akarok valamit, azt el is érhetem!
Persze kitartó munkával, és nem csodavárással! Az egészséges életmód már nem csak egy üres szlogen számomra! És amit ezzel kapcsolatban tanultam az elmúlt 1 év alatt, azt igyekszem a hozzám közelállóknak is átadni!

6) Eszter: Mindenképpen az edzések mellett odafigyelek az étkezésre. A kettlebell edzés óta a kerékpározást is jobban bírom, jobb erőnlétet ad.
Az edzés óta úgy érzem, hiányozna ez a fajta sport már az életemből!

6) Zita: Az egészséges táplálkozásról és a pihenésről alkotott életszemléletem változott meg, ugyanis rájöttem, hogy a testet nem csak használni, hanem táplálni és néha kényeztetni is kell, ha szeretnék eredményeket.

6) Nóra: Az egy év elteltével meg kell állapítanom, hogy sokkal jobb kondícióban érezzük magunkat, jobb a közérzetünk és a hát és derékfájdalmaink is elmúltak!
Hozzá kell tennem, csak a kettlebelltől nagy fogyást ne reméljen az ember, a megfelelő táplálkozással kiegészítve fantasztikus eredmények érhetőek el!

7) Andi: Számomra az igazi mumus a fekvőtámasz, egy igazán szabályosat a mai napig nem tudok megcsinálni. De jó haladok, és nemsokára talán tényleg sikerül 10-20 szabályosat megcsinálni.
A célom az, hogy mindenféle teendőim mellett továbbra is hetente kétszer ott lehessek edzésen, és emelgessem a kettlebelleket!

7) Zoli: Még van hova fejlődnöm és van ledobandó kilóm is. Rövid távú célom a 16 kg-os súly fix használata a gyakorlatok során, hosszabb távon pedig a Warriror 2. szintje, bár azt egyelőre a jövő évre látom reálisnak.

7) Kornélia: Szeretnék továbbra is rendszeresen járni az edzésre, és egyszer szeretnék tudni szabályos fekvőtámaszt és húzódzkodást csinálni! Leginkább szeretnék továbbra is egészségesebben élni, rendszeresen mozogni, még 8-10 kg-ot fogyni! De nem csak a célok motiválnak, egyszerűen élvezem az edzést! Köszönöm Istvánnak, az edzőnknek, hogy megszerettette velem!

7) Eszter: Szeretném tovább formálni az alakom. Szeretnék kipróbálni feladatokat akár egy kicsit nagyobb súlyokkal. A következő cél a Kettlebell Warrior következő szintjének teljesítése lesz. Remélem elég kitartó leszek és még sokáig folytatom a kettlebell edzést!

7) Zita: 2015 és 2016 amúgy is a változások éve az életemben, szeretném, ha fizikailag és mentálisan is elérném azt a maximumot, amit ki tudok hozni magamból. Nőként szerintem 30 évesen van erre a legnagyobb esélye az embernek.

7) Nóra: A célom az, hogy más testrészeim is formásak legyenek.

Ha kedvet kaptál a kettlebell edzéshez, keress nyugodtan!

Az első edzés mindenkinek ingyenes, ki lehet próbálni kockázat nélkül.
Nincs mit vesztened, tegyél egy próbát, ismerd meg az edzést és a csapatot!

Én annyira hiszek az eszközben és az edzések hatékonyságában, hogy egyedülálló módon még pénzvisszafizetési garanciát is vállalok!

Annyit kell csak tenned, hogy egyben megveszed a 3 hónapos bérletet, és részt veszel az edzések 90%-án!

 

Edzésen találkozunk!

üdv,
István