"Ha nincs célod, soha nem is fogod elérni!"
Pribék István Kettlebell Instruktor
Tel: +36703602653
Email: kettlebellveszprem@gmail.com

Gerincbarát edző képzés

Szeptember közepén egy nagyon izgalmas tanfolyamot kezdtem el, Gerincbarát edző képzést.

Látom és tapasztalom is, hogy egyre nagyobb az igény a rehabilitációra, a sok éves, évtizedes ülőmunka okozta károkat nekem kell az edzéseken "helyreállítani", ami alapos szaktudást kíván.

Szeptember-október-november-december hónapban alkalmanként 1 napos, elméleti délelőtt, gyakorlati délután formátumú képzés lesz, sok méréssel, utánkövetéssel.

Témánk lesz az is, hogyan bánjunk a tartáshibásokkal?
Mit kezdjünk a leletekkel, amelyeknek fele 'orvosi kínai'?
Hogyan kezeljük az “egyszer csak hirtelen megfájdult a derekam” problémákat?
Hogyan és mikor célszerű gyógytornásszal, orvossal kommunikálni?

Melyek azok a kritériumok, amelyekkel egy terhelhető gerinc rendelkezik,és meddig tud/képes/jogosult egy edző a közös munkára?
Miért nincs értelme a lötyögi, gerinckímélőnek nevezett semmi-gyakorlatoknak, és hogyan lehet nagyon alapoktól ésszel fejleszteni a gerincoszlop mobilitását és terhelhetőségét?

Azon dolgozunk majd 4 hónapig, hogyan tudjuk a gerinc szempontjából a lehető legbiztonságosabbá tenni az edzést, szabályozni a terhelést, variálni, nehezíteni, mely mobilizáció hogyan építhető be a bemelegítésbe, illetve az izometrikus-saját testes-instabil (mondhatni proprioceptív)-szuszpenziós-súlyzós tréning mikor, milyen struktúrában és milyen céllal hatékony illetve veszélyes.

Az első szombati alkalommal a lábfejet veséztük ki, hihetetlen, de a csontok negyede a lábfejben található.
Nagyobb figyelmet igényelne, mivel szó szerint a testsúlyunk többszörösét kell elviselnie a napi tevékenységeink folyamán.

Tanultunk egy hasznos lábtorna szekvenciát, amit majd edzéseken használni is fogunk.

A boka és talp izmaival érdemes, és kell is napi szinten foglalkozni, edzeni, átmozgatni!

A bokában létező problámák a felsőbb kinetikai láncban is problámát okoznak előbb vagy utóbb.
Ezért fontos már a lábfejeknél elkezdeni a vizsgálódást, akár egy FMS mérésen is, ami csak a bokáig vizsgálódik és bokamobilitással foglalkozik egyedül.

Holisztikusan kell szemlélni a kinetikus láncot, hiszen egy térd, váll vagy csipő problémát a gyenge vagy túlerőltetett lábfej is okozhat.
Mindig innnen kell elindítani a vizsgálódásainkat. 

1 hónap múlva folytatás, akkor a térd és csipőt fogjuk kivesézni.

üdv,
István