"Ha nincs célod, soha nem is fogod elérni!"
Pribék István Kettlebell Instruktor
Tel: +36703602653
Email: kettlebellveszprem@gmail.com

Gerincbarát edző

Hasznosnak éreztem, mivel ez nem csak egy újabb, „papírt” adó, hanem szemléletformáló, és fejlődési utakat mutató oktatás volt.
Az elhangzottakat, folyamatosan építem be az edzéseinkbe.

Rengeteg hasznos olvasmánnyal ismerkedtünk meg az órák alatt.

Mik is voltak a tanfolyam fő gondolatai? Foglaljuk össze Balázsik Anikó írása nyomán.

Súlyos gerincbeteget gyulladási, műtét utáni szakaszban tilos edzeni- piros lámpás helyzet.
Ez mindenkinek egyértelmű, elsőre is.
Szuperül rehabilitált, megfelelő izomzatú, testtudatú és fokuszú gerincbeteget minden nehézség nélkül lehet edzeni- zöld lámpás helyzet.
De mi történik a rehabilitációból éppen kilépett, bizonytalan, helyét nem találó emberekkel- a sárga lámpánál?
Válthat az zöldre is, és pirosra is… Ide már megfelelő tudás kell, hogy kárt ne okozzunk.

Hogyan bánjunk a tartáshibásokkal?
Mit kezdjünk a leletekkel, amelyeknek fele számunkra „orvosi kínai”?
Hogyan kezeljük az “egyszer csak hirtelen megfájdult a derekam”- problémákat?
Hogyan és mikor célszerű gyógytornásszal, orvossal kommunikálni?

Melyek azok a kritériumok, amelyekkel egy terhelhető gerinc rendelkezik, és meddig tud/képes/jogosult egy edző a közös munkára?
Miért nincs értelme a lötyögi, gerinckímélőnek nevezett semmi-gyakorlatoknak, és hogyan lehet nagyon alapoktól ésszel fejleszteni a gerincoszlop mobilitását és terhelhetőségét?

A mostani alkalommal 3 önkéntes is eljött a helyszínre.
A közösen megbeszélt mozgásminta szűrők használata, és kielemzése után, egy rehabilitációs edzéstervet állítottunk össze nekik.

Kettlebell edzéstervezésről is beszéltünk, hiszen a többség kettlebell oktató volt közöttünk.
Mindig jó más edzők tapasztalatait összehasonlítani a sajátokkal.

Délután előkerült az általam már sok éve használt Indian Club is.

A botokkal történõ erőedzés minden kultúrában megtalálható volt, és az effajta tárgyakkal történő testedzés része volt a katonai képzéseknek.
Legyen szó kardról, pörölykalapácsról, fokosról, csatabárdról...

Körülbelül 0,5-1kg a súlyuk. Itt nem az erőnövelés a cél, hanem rehabilitáció, koordináció, illetve a sérülések megelőzése. Meglepően jól illeszkedik az edzés előtti fázisba.

Rendben, de mégis mire jó ez?
Valamennyi buzogány használatánál a test egységes egészként dolgozik.
A kisebbek kiválóan funkcionálnak a rehabilitáció és megelőzés szférájában.
Kíméletesen dolgozzák meg az egész felsőtestet, emiatt ideális módon alkalmazhatóak sérülések után, illetve idős embereknél.

Anikóval közös fotó:

Az oklevél:

Ha egy jól képzett edzőre bíznád az egészségedet, keress nyugodtan!

üdv,
István

 

forrás:
https://kettlebellspine.com